De gestaltwet die ik nu ga behandelen is de gestaltwet van overeenkomst.
De standaard vraag; Wat houdt dit dan in?
Nou lezers, dit betekend dat een alles wat een bedrijf doet, terug te zien is in alles wat het heeft.
Om het simpel te houden ga ik weer antwoord geven via mijn voorbeelden:
Albert Hein is een heel goed voorbeeld voor de gestaltwet van overeenkomst. Vraag maar aan iemand wat de witte letters AH en met de blauwe achtergrond weet. Dus durf met zekerheid te zeggen dat 99.9% van de ondervraagde het antwoord Albert Hein zal geven. Dit komt omdat Albert Hein een hele goede huisstijl heeft. Namelijk het blauw. Dit is overal terug te zien in de winkel, de winkeltas maar ook in de reclames.
Als volgende voorbeeld gebruik ik het vuurwerk van Crown Centurion.
Al hun vuurwerk hebben allemaal dezelfde stijl aankleding, ook al is ieder vuurwerk anders. Door dit te doen zal men het merk herkennen en weten van wie het is.
Het is daarom ook heel vervelend voor goede winkels, al minder goede winkels hun kleuren of stijl ook gaan gebruiken. Als de minder goede winkel dan bijvoorbeeld slecht om gaan met klanten, kan dit ook effect hebben op de goede winkel, omdat men denkt dat de winkels bij elkaar horen.
Dat was het weer voor nu
Geen opmerkingen:
Een reactie posten